Jos todella haluat saada ihmiset seuraamaan yrityksesi sivua sosiaalisessa mediassa, niin sinun pitää antaa heille siihen joku oikea syy. Tässä esimerkiksi muutama.
Anna alennuksia sivusi tykkääjillesi
Tarjoamalla jotain konkreettista hyötyä sivusi tykkääjille on erinomainen tapa saada lisää tykkääjiä: "Tykkää meistä Facebookissa ja saat 10% alennuksen ensimmäisestä tilauksesta". Jos haluat todella paljon lisää tykkääjiä, niin anna 40% alennus.
Kerro, mitä hyötyä on tykkäämisestä
Ei kaikkien etujen tarvitse olla suoraan myyntiin liittyvää. Voit antaa asiakkaillesi myös vaikka yrityksesi toimintaan liittyviä ilmaisia vinkkejä, jotka herättävät luottamusta ammattitaitoosi tai muuten positiivista kuvaa yrityksestäsi.
Kiinteistönvälittäjän voisi antaa sivullaan vinkkejä kodin sisustukseen ja uudet myyntikohteet tykkääjien nähtäville ensimmäisenä. Ravintolan sivulla voisi vaikka kokki antaa ruoanlaittovinkkejä kotikokeille, viinuri ohjeita mitä viiniä tarjoilla minkäkin ruoan kanssa tai vaikka jakaa yleisesti tunnelmakuvia jonkun ruokateeman ympäriltä. Sosiaalisen median strategi voi sivullaan jakaa vinkkejä siitä, kuinka käyttää somea yritystoiminnassa (kuulostaako tutulta?).
Kun sinusta on iloa ja hyötyä tykkääjille, niin he myös sitoutuvat sivusi julkaisuihin paremmin (tykkäävät, klikkaavat, kommentoivat tai jakavat sitä eteenpäin) ja siten sivusikin näkyy useammille tykkääjillesi. Näin sitoutuneet tykkääjät taas ovat valmiimpia avaamaan kukkaronsa ostaakseen tuotteitasi.
Julkaise eri sisältöä eri palveluissa
Jos yrityksesi on mukana monessa eri palveluissa (Twitterissä, Facebookissa, Pinterestissä jne.), niin huomioi aina kunkin palvelun omat erityispiirteet. Twitter on nopean ja lyhyen viestinnän palvelu, Pinterest ja Instagram keskittyvät viestimään kuvien kautta ja Facebook on näiden hybridi. Älä myöskään jaa kaikissa samaa sisältöä yhtä aikaa. Keskity julkaisemaan tietyntyyppisiä julkaisuja aina yhdessä ja samassa palvelussa, näin saat asiakkaasi seuraamaan sinua useammissa kanavissa. Ilmoita vaikka Twitterissä päivän tai parin kestävistä alennus- tai erityismyynneistä ja pidä kilpailut aina Facebookissa.
Näillä eväillä yrityksesi saa P A L J O N enemmän irti sosiaalisesta mediasta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti